nu är det borta!




nu är gipset äntligen borta. var på Karolinska kl. 10.20 och fick efter ca 20 min komma in i "gipsrummet". där tog de bort gipset. åååh fy satan va ont de gjorde när dom skulle lyfta ut benet ur gipset. har glömt bort hur ont det gör.
men det var som en lättnad kan jag säga.
efter ca 2 timmar så sa dom att jag var tvungen att åka till Danderyds sjukhus eftersom dom inte hade någon skena där på Karolinska.
Så då fick jag ett nytt gips, som iofs bara var på baksidan av benet. sen efter en halvtimme så begav sig mamma och jag till Danderyd. När vi kom dit så var det en supertrevlig tjej som tog hand om mig.
jag skulle egentligen pröva på 2 olika ortoser (som det heter). men eftersom mitt knä är så pass svullet så väntar vi 3 veckor. det är då jag ska byta skena och även få börja röra på knäet.
nu är jag helt slut. det tar på krafterna när dom håller på och pillar när man har ont må jag säga.
 (ovan ser ni mitt knä efter gipset är borta, och även nu när skenan är på)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0