jag har en dröm...

jag har en dröm.
en dröm om kärlek, och inte vilken kärlek som helst.
   om kärlek som två helt unika och speciella människor kan dela. två personer som delar samma blod och samma vener. min dröm är om kärlek mellan två personer som har en gång i tiden delat samma kropp, gett varandra kärlek utan ens att sett varandra i verkligheten.då den ena har varit den andras leverbröd, varit den som gett den andra näring och energi, energi till att efter några månader få komma ut ur den andra och få känna den kärlek dom har delat under dessa månader i verkligheten.
   få känna varandra och verkligen visa att dom älskar varandra för den dom är.
jag pratar om kärleken mellan mor och dotter. en mor och dotter som verkligen visar varandra att dom älskar varandra på ett sätt som ingen annan kan göra. ett sätt att visa att det är bara dom två, dom två mot världen.
den kärleken som just dom två delar, den kan inte någon eller något ta ifrån dom, oavsett vad som kommer hända i deras liv.
   en mor och dotter som går igenom eld och vatten, genom vått och torrt för  varandra. att dom klarar allt i denna värld, så länge dom har varandra. och inte klagar på den andra pga en småsak.
   en mor ska ju vara hennes dotters förebild. hon ska vara den som alltid kommer finnas där, att det är hon som alltid har goda och bra svar när det skiter sig. att det är hon som står vid sin dotters sida och håller henne i handen och säger: "det kommer lösa sig".
   den kärleken som en mor och dotter delar, den är speciell, den är unik, precis som en mor och dotter tillsammans är.
jag har en dröm....





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0