och så kom den här dagen...

nu har denna dagen kommit...dagen då mitt hjärta skulle lämna landet för att resa mot London...
jag och pappa åkte emot arlanda vid 07.00, kom till arlanda vid 07.40 då vi gick till tullen för att komma in till utlandsexporten..
när v i väl var det kom det upp ett problem...i dixie's pass stog det inte vilken tid som vetrinären igår hade gett henne frontline och dromtal medicinerna.. och i england har dom extrema regler på att det måste stå datum, tid och stämpel för att hon ska få kunna lämnas över till mottagaren..
så vi var tvungna att ringa upp denna vetrinär så min mamma i sin tur kunde åka till henne och hämta ett papper där det står allt vad hon har gett dixie och när osv...sen var det bara för mamma att faxa över det till arlanda...så fick dom i sin tur faxa över detta papper till england..
men nu ringde Ewa (uppfödaren som ska hämta upp dixie i London) och sa att dom i England inte har fått denna fax och fick därför inte hämta ut dixie..men sen så ringde hon igen och hade bett dom i sverige att skicka faxet igen...
så nu är Ewa påväg för att hämta min lilla solstråle..men jag tänker inte pusta ut förens hon ringer och säger att hon har dixie i sin famn..
har ni varit med om något liknande?





Postat av: Emelie

Ucsh så mycket strul! :S

Datum: 2008-10-09 | Tid: 17:18:17
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

jag längtar också :D

Datum: 2008-10-09 | Tid: 19:01:55
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: Emelie

Svar: Tack för din röst! Nu har du chansen att bli nominerad till nästa veckas omröstning av "Veckans blogg" :)

Ha det gott!

Datum: 2008-10-09 | Tid: 21:40:14
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0