nån efterlyst människa ser ut som mig!!



inte ser jag ut som en kriminell person?

ja, ni läste rätt...nån efterlyst människa i stockholm ser ut som mig!! helt galet...nu kommer anledningen om hur jag vet detta...
idag på min rast så gick jag ut och rökte..ställde mig vid pelaren som vanligt, ringde upp Hanna som inte hade tid att prata med mig direkt...under denna tid såg jag 3 civilpoliser som hade tagit nån kille och väntade på att polisbilen skulle komma och ta in honom..
när polisbilen hade åkt och jag hade nästan rökt klart min cigg så kom den ena av ca sju civilpoliser fram till mig och säger så här...jag kommer skriva hela konversationen...den med fet stil är polisen och den kursiva är jag...
hej, jag är ifrån polisen, har vi setts förut?
hej, nej det tror jag nog inte vi har...
okej, för du liknar en tjej som är efterlyst nämligen,har du varit i kontakt med polisen tidigare..några böter eller brott eller så?
eeh nej inte vad jag vet iaf... (säger jag med lite darrig röst)
har du ditt legitimation med dig?
aa då. (och så visade jag det för honom)
han ringer nått samtal för att kolla upp mitt "brottsregister" (inte för att jag har något eller så)...under tiden han har telefonen i örat så frågar han:
nej, jag jobbar här inne (pekar på jobbet) men är på rast just nu
aha, okej kanske därför jag känner igen dig då...
han lägger på telefonen och säger:
nej du hade rätt..inga brott där inte...
och så gick han sin väg och jag gick in och började jobba igen...
jag förstår verkligen inte vad det är med poliser i dagsläget...varför gå på helt oskyldiga människor? se till att ni är hundra på att det är den efterlysta personen ni pratar med nästa gång!! och inte bad han om ursäkt att han hade tagit fel heller...så jävla otrevligt...
tror han på fullaste allvar att OM jag nog vore denna person att jag hade sagt...aa det är klart vi har setts förut...jag är ju efterlyst?...man är väl inte dum heller...
har ni varit med om något liknande någon gång? tycker ni att polisen var otrevlig?




Postat av: Emelie - EmeliesPlace

Scary! =O

Datum: 2009-02-24 | Tid: 20:22:05
URL: http://emeliesplace.blogg.se/
Postat av: daisy

jobbig tjej! du är en jobbig tjej som skriver så långa inlägg, spceillt att bloggar om sånt som redan berättat för mig innan du bloggar! det är inte okej! jobbig tjej!

Datum: 2009-02-24 | Tid: 20:34:32
URL: http://daiisy.blogg.se/
Postat av: Emelie - EmeliesPlace

vem har kommenterat som dig själv? :S

Datum: 2009-02-24 | Tid: 22:41:42
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0