Min natt på Danderyds akutmottagning!


jag har en extremt bra ursäkt till att varför jag inte uppdaterade igår faktiskt, eller att jag inte hörde av mig till mina vänner eller nån...
iaf, igår vid 12.00 hade jag en bokad tid hos min sjukgymnast...jag åkte dit, körde mitt pass och sedan ringde jag upp mamma och hörde vart hon var. då skulle hon och pappa gå på möte bara ca 200meter ifrån min sjukgymnast..detta skulle vara ett möte om min lillasyster Izabella och hur hennes framtid kommer se ut..så jag tyckte att jag också skulle vara med på det mötet..
detta möte tog ut väldigt långt på tiden, så vid ungefär 14.00-14.30 så fick jag en otrolig smärta i ryggen...men jag tänkte att jag har väl bara sträckt mig eller så...
vid halv 3 när vi gick därifrån kände jag hur hela min högersida (från bröstet och uppåt, och samma sak på ryggen) hugger till och hur ont det gör bara jag andas...
men det var inget speciellt tyckte jag eller mamma eller nån..så vi åkte hem, men när jag kom hem blev det bara värre och värre, jag började svettas, drabbades lite av panik att jag inte fick nån luft..så mamma trodde det var en panikångest-attack, så jag fick en halv tablett emot sånt, men jag somnade bara..
sen vid 18 snåret vaknade jag upp, försökte äta mat, kanske var det för att jag var hungrig jag hade så ont? men inte alls...smärtan blev bara värre och värre, plus att det började sticka till i vänster arm, och det kändes som att hela armen höll på att domna bort...men vi avaktade i ca 1 timme, sen började mamma ringa olika sjukhus och vårdupplysningen...vi skickades från sjukhus till sjukhus i telefon, till slut ringer vi Danderyd och dom vill att vi kommer in på en gång...
så vid kvart i 9 snåret åker jag och mamma till Danderyd och där går det ganska fort...systern tog pulsen, blodtrycket, EKG osv...
men sen när läkaren kom, så sa hon att det inte var nått fel på mitt hjärta utan hon trodde att det kunde vara en blodpropp i min lunga..så jag fick prova gå i rask takt så hon kunde läsa min syresmätning...och den blev bara sämre ju mer jag gick...så då var det dags för blodprov, dom tog ca 6 rör eller nått sånt...
efter en timme ungefär kommer läkaren tillbaka och säger att det inte är någon blodpropp, men hon hade även tagit ett prov på blodet om det skulle vara nånting med min bukspottkörtel, men det svaret får jag inte förens idag eller imorgon..
så då var det bara att åka hem och klockan halv 4 låg jag och mamma i sängen och sov...
jag är så himla trött på sjukhus just nu, kan inte jag bara få vara frisk som alla andra människor??
idag har jag fortfarande ont, men vi får väl se om jag överlever detta, kanske dags att sluta röka?






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0