första dagen hos sjukgymnasten




idag har jag varit hos Karin på Lidingös Ortopediska Team, alltså min sjukgymnast för första gången...hon var en mycket trevlig tjej som tog väl hand om mig...
vi gick först igenom alla mina problem jag hade och hur jag mådde osv...det gamla vanliga man gör när man träffar läkare/sjukgymnaster...sedan masserade hon mitt knä, mätte svullnaden, mätte muskler, gav mig några övningar jag ska kunna göra hemma...hon sa även att hon tycker verkligen inte att jag ska börja jobba nästa vecka eftersom min sjukskrivning går ut den 31 januari...med tanke på mitt jobb och mina arbetsuppgifter så kommer inte mitt knä klara det...speciellt inte om jag skulle börja jobba på heltid på en gång, för då jobbar jag ju allt mellan 7-9 timmar per dag...
så imorgon ska jag till henne igen för att börja träna lite försiktigt...kommer nog bli mest att jag får sätta mig på träningscykeln..måste även pröva ut mitt andra knäskydd jag har hemma för hon tyckte inte om det jag fick från OT-center, det var alldeles för litet tyckte hon...så jag ska ta med mig det andra skyddet jag har sen tidigare operation så får vi se...annars blir det att ringa OT-center...
nu ska jag nog kolla här hemma om man ska göra någon slags lunch..eftersom jag ska försöka gå upp i vikt så måste jag ju äta dom 3 viktiga målen per dag...





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0