hur ska jag göra?

igår tvingade min mamma mig att ställa mig på vågen för att väga mig..bara för att hon tyckte att jag har gått ner i vikt..men jag tänkte: "va gapplar hon om? det har jag inte alls"..
men så ställde jag mig iaf på vågen, och hon hade ju tyvärr rätt...
jag vägde 58kg vid min operation (den 27 november 2008) och nu väger jag 52kg..det är alltså 6kg som jag har gått ner på snart 2 månader..det är illa!!! iaf för min del..
jag menar, jag är 177cm lång och väger 52kg...det är inte normalt för min längd...jag ska väga ungefär 65kg med tanke på min längd..men nu är det ju så att jag har extremt svårt att bygga upp muskler...
jag gick in på en hemsida idag också där man kunde räkna ut sitt BMI och mitt var 16.6!! vilket klassas som underviktig!!! vilket betyder att jag är extremt undernärd!! hjäälp!!
men jag förstår ändå inte hur jag kan ha gått ner i vikt så här mycket..jag har liksom inte gjort nånting som kan vara anledningen till min viktnergång...jag är nyopererad och har legat hemma och svullat i mig en massa goda saker..och när jag varit ute på krogen är det inte direkt att jag har stått och stampat av mig alla mina kalorier..
någon som har ett tips eller liknande på hur jag kan gå upp i vikt igen och kanske vet anledningen till min viktnergång?


detta är jag idag, har nog aldrig sett min mage såhär platt på flera år..!! borde jag  vara rädd?!




Postat av: Linda

inget personligt mot dig, men jag tycker nästan det där ser äckligt ut. att vara så smal alltså. Mitt tips är att börja äta regelbundet, frukost, lunch och middag. att aldrig slippa några måltider, då brukar man gå upp i vikt, och då ska du helst inte pilla i dig mer grönsaker än kött. mycket kolhydrater brukar hjälpa. självklart skadar ju inte grönsaker till middagen, men som sagt regelbundna måltider. krävs lite extra planering för det men med tiden kommer du nog inte ångra dig.

Datum: 2009-01-22 | Tid: 16:34:19
URL: http://www.panther.devote.se
Postat av: hännys

men är du skön eller? som att hon inte redan äter regelbundet? du kanske kan läsa vad hon skrivit? att hon legat hemma i ett par månader och bara svullat. då ska man gå upp, läste du inte heller att hon inte kan bilda muskler? och när hon ligger hemma utan att träna,. klart hon tappar vikt! jävla pucko!

Datum: 2009-01-22 | Tid: 17:38:42
URL: http://matthetensblogg.blogg.se/
Postat av: Nicole

Men gumman Kan vara för att dina muskler har inte fått arbeta nått genom att du har vart hemma Muskler väger ju mera än fett.. Börja gå lite mera så bygger du upp mjusklerna igen och sedan försök att gå en längre promenader hela tiden. Typ börja me att gå fram och till bara till stationen sen kanske efter ett tag till affären och så vidare.... Älskar dig

Datum: 2009-01-23 | Tid: 08:16:41
Postat av: Sofie

oh herregud, du ser ut som mig :P

Datum: 2009-01-24 | Tid: 12:32:53
URL: http://asunshinesconfession.blogg.se/
Postat av: Linda

hännys: att svulla är en sak, men att äta vettigt och regelbundet är en helt annan sak. sen följer jag inte hennes blogg, så jag har inte koll på hennes rutiner. men jag känner flera som har samma problem men ändå lyckas gå upp i vikt, dels av att äta regelbundet. (och det innebär inte att bara ligga hemma i månader utav att svulla)

Datum: 2009-01-24 | Tid: 15:33:27
URL: http://www.panther.devote.se
Postat av: hännys

Linda : förstår du inte att hon äter regelbundet? och hon äter vettigt, hon äter sunt. varför hon legat hemma i två månader ungefär är för att hon har opererat knät. så nästa gång kanske du ska läsa lite mer innan du kommenterar.

Datum: 2009-01-25 | Tid: 22:45:40
URL: http://matthetensblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0