Som jag lovat..

Ja som jag lovade imorse så skulle jag berätta allt om vad som hände på kryssningen i lördags och söndags..
Det var så att kl.17.00 skulle vi alla mötas utanför Viking Lines-terminalen. Där fick vi våra hyttbiljetter och lite info osv. Sen åkte vi och ställde oss i bilkön, med tanke på att bilen skulle med på båten.
När vi väl kommit ombord och fått tag på våra hytter osv gick vi och rökte. Och Cinderella må jag säga är en väldigt highteck (eller hur det stavas) båt, dom har ju till och med rökrum. Inte många båtar som har det må jag säga. Inte vad jag har sett iaf.
Efter cirka en timme skulle vi mötas vid Buffen där vi skulle äta våran middag. Efter middagen gick vi alla runt och tittade runt på vad som fanns på båten. Då hittade jag både FunClub där Färjan-Håkan jobbade, ganska kul att se hur han var i verkligheten, kommer till det snart. Sen hittade jag även ClubSeven tror jag den hette, där gick vi in några stycken och jag och Izabella sjöng och dedikerade låten För att du finns - Sonja Alden. Hon började faktiskt gråta. Och jag var hur nervös som helst. Det var inte så mycket folk när vi kom dit, men när det var våran tur så tittade jag bakåt på publiken och hela klubben var FULLPROPPAD med folk. Jag skakade igenom hela låten!! Men tro det eller ej, folk älskade oss. När dom höga tonerna kom så klarade jag och Izabella dom galant och alla jublade åt oss. Fick folk att stå upp efter vi sjungit klart. Jätte häftig känsla.!!
Efter det gick vi till FunClub då jag hade lovat syster att hon och jag skulle flörta lite med Håkan och kolla om vi fick någon respons. Jag menar han har ju faktiskt flickvän. Men jag flörtade på, med tanke på att Izabella inte vågade säga så mycket. Han flörtade tillbaka och vi gick med bestämda steg tillbaka till bordet. Det är nu det pinsamma kommer. Jag skulle på toa, och toadörren var riktigt trög att låsa och öppna. Så jag skar upp typ hela sidan av mitt långfinger. Så jag gick tillbaka till Håkan (för han var den enda lediga bartendern just då) och frågade efter plåster. Och med tanke på hur jag flörtade förut skämdes jag lite för att komma där med ett blodigt finger. Lite pinsamt liksom. Men han fortsatte flörta och envisades om att HAN skulle sätta på plåstret och inte jag själv. Men det var kul. Alltid kul att flörta med kändisar, när dom inte har någon som helst aning om vem jag är.
Efter några timmar gick alla och la sig, men jag och Robin fortsatte festa vidare. Sen vid 2 tiden gick vi också och lade oss. På söndagen var det en ganska lugn dag. Jasmine vann 100kr på en spelmaskin, efter ha lagt i 20 kr. Jäkla jänta att ha tur!!
Sen var det både frukost och middag som det bjöds på. Och sedan för att vänta in att vi skulle komma i land gick vi och satte oss hos Håkan igen. Flörtade lite till och bara njöt.
När jag kom hem var jag hur trött som helst. Menar, hade ju bara sovit 6 timmar den natten. Inte okej!!
Men nu är det inte långt kvar till nästa kryssning. Det är iofs med Silja Line och är en Mondaybar kryssning. Lite annorlunda må jag säga, lite bättre också för den delen.
Men jag tycker att jag och mina vänner borde verkligen åka på en Cinderella-kryssning någon helg. Riktigt skönt att åka ut på havet och glömma alla beskymmer.
Tycker ni om att åka på kryssning?






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0