Tisdag 28 Juli

jaha, så var det tisdag då..Idag har det inte hänt så värst mycket. Jobbade ju 11-19 idag istället för 12-20, det är iofs lite skönt. Sen flörtade jag till mig hos Sadeem (min chef för er som inte vet vem han är)  att jag fick gå en timme tidigare, med tanke på att det var så lite folk.
Det har varit jäkligt lite folk idag faktiskt. Kan ju berätta om en jätte irriterande gäst idag. Hon var finne och kom fram och frågade mig på lite slarvig finlandssvenska vad som menades med plusmeny.

Jag: Det menas att du får stor pommes och stor dricka.
Hon: Aha okej, då vill jag ha en sån plus en hamburgare.
Jag: okej, vilken hamburgare vill du ha?
Hon: ja, den som kommer med plusmeny.
Jag: Ja, men du får ju välja vilken hamburgare du vill.
Hon: Okej okej, jag förstår. Jag vill ha den som ingår i plusmenyn där (medans hon pekar på en av menytavlorna)
Jag: (lite småfrustrerad börjar jag bli nu) Ja, men VILKEN hamburgare vill du ha!? Du får ju välja vilken du vill!! Vill du ha Big Mac eller vad vill du ha?
Hon: Aha, jag förstår, jag vill ha cheesburgare.
Jag: Okej, den stora eller den lilla?
Hon: Vad är det för skillnad?
Nu var jag riktigt sur på henne må jag säga. Så jag sket i vad hon sa med tanke på att det tog henne 10 minuter att förstå vad en plusmeny innebar. Så hon fick 2 QP. Men det visst är det okej att jag blev sur?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0