konstigt fågelbesök


en sån här krabat har hittat hit till Lidingö, konstigt va?
(bilden är lånad ifrån Google)

idag när jag vaknade så berättade mamma en ganska komisk och konstig sak för mig...hon berättade att det går runt en påfågel här på ön...här i käppala dessutom..
den har varit borta på merkuriusvägen och även här på jupitervägen också...både mamma och Izabella har sett denna fågel..jag funderar bara på vart den kommer ifrån..
enligt mig så borde den ju komma ifrån Skansen, men förstår inte då hur den kan ha kommit hit då...med tanke på att påfåglarna på Skansen är ju vingklippta...iaf vad jag kommer ihåg från när jag praktiserade där...får hoppas på att nån viltvårdare kommer hit och letar reda på den och fångar in den...annars kommer den ju inte klara sig..finns ju ingen mat här ute i naturen just nu...
har ni haft några konstiga eller annorlunda djur som sprungit omkring där ni bor?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0