Strömavbrott på Vasagatan

Ja idag har varit en mycket rolig och händelsefull dag på jobbet må jag säga. Dagen började med att jag och Emma tog 2 varsina koffeintabletter. Så vi har varit mycket speedade idag, hur kul som helst.!
 Vid tvåtiden sa Simon till mig att jag skulle ringa Evelina så hon kunde komma in tidigare så jag kunde gå hem. Riktigt skönt var det. Men så hände det!!
Jag är nere i omklädningsrummet tillsammas med Klara, då slocknade alla lampor och det blev kolsvart överallt. Hade några kollegor som satt i personalrummet och åt. Jag var tvungen att springa upp till resturangen för att säga till. Men kodlåsen fungerade ju inte, för vi hade ingen ström.
Så jag sprang ut genom en nödutgång och ser att heeeela resturangen var kolsvart den med. Ingenting fungerade i resturangen och gästerna var påväg ut. Helt sjukt att det hände. Så jag och Simon sprang ner och hämtade upp alla som var där nere eftersom dom inte kom någonstans, allt var ju låst. Och dom uppe i resturangen hade ju glömt bort oss där nere.
Så iaf, våran resturang var stängd och utan ström i ca 30 minuter. Sjukt kul att något sånt här hände tyckte jag.
Har ni också varit med om strömavbrott på jobbet?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0