Ett sjukhusbesök senare...

...och jag är sjukskriven hela veckan ut.
Jag ringde ju min husläkare igår vid lunch. Då frågade hon lite frågor, ungefär vilka symptom jag har kvar osv. Efter en stunds konversation så kom vi fram till att jag skulle komma till morgonakuten idag. Så klockan kvart i sju klev jag och Hanna upp och klädde på oss, sedan begav vi oss emot Lidingö Sjukhus.
Där satt vi och väntade i ca 10 minuter på att dom skulle ta ut lapparna som man sedan får ett besökskort av. Efter vi tagit våran lapp gick vi till caféterian och åt frukost. Sen gick vi och satte oss och väntade. Vi kom in efter ca 10 minuter då dom öppnade akuten. Sen lyssnade Janita (som min husläkare heter) på lungorna, hjärta, kollade halsen och körtlarna. Då sa hon att hon tycker fortfarande inte att jag ska arbeta då det fortfarande finns en smittorisk. Så jag är sjukskriven t.o.m tisdag. Men känner jag mig frisk innan så är det bara att friskanmäla mig. Så jag hoppas iaf att jag kan börja jobba på måndag. För nu är jag trött på att gå hemma.
Nu ikväll ska jag nog bara ta det lugnt då jag har vääärldens huvudvärk och vääärldens mensvärk, usch, killar ni ska vara glada att ni inte är tjejer, säger bara det.!
Eller håller ni inte med tjejer?





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0